diumenge, 27 de juliol del 2008

26 de Juliol, el meu gran dia...Santa Anna!


Maternasi
Bagasses plenes de llàgrimes secades,
per terra, a genollons encuriosides,
la xiqueta mirant aquelles baralles
maternals, arrelades i esporuguides.


Guerra entre ànimes ben conegudes,
veus compartides i ara trencades,
per paperots i matèries venudes,
entre ells estimades i desestimades.


Dones entre quatre parets mal ferides,
parets dobles fetes mudes, dolorides.



Anna Igualde.



[Ací teniu un poema meu: tracta el tema de la maternitat, els naixements, la violència cruel i injusta que pateixen moltes dones. Maternasi és la primera creació que vaig fer. L'he triat en un dia molt especial per a mi. El 26 de Juliol és el meu aniversari i el meu sant. Dos en un! Ahir en festes de Castellonet, ma casa era un riu de familiars, sobretot ties, cosins, amigues, per felicitar-me. Telefonades des de Mallorca, Barcelona, Nàpols, Bilbo... companyes de classe, amistats, Catalina, Joan, Pereta, ... No vaig tindre temps a res. El més especial, va ser com la família entonava un aniversari feliç, mentre el meu oncle tocava la cançó amb la dolçaina. A tots, moltes gràcies de tot cor per ser com són, i per voler-me com sòc]

1 comentari:

Jordi Puig ha dit...

Felicitats, Anna, per partida doble.

Aquest any, no he pogut estar a festes de Castellonet. Per a nosaltres és una mena de bateig fester: ara comencen totes les festes de la contornada, incloses les nostres.

Per cert... Castellonet... Uf, que no se'l carreguen!